Druid - Buildy - Sokolník

 

Tento druid je velice variabilní build, který je charakteristický svým netradičním rozdělením skillů i pojetím. Zaměřuje se primárně na vyvolávání vrán (Raven). Jelikož ale vrány nejsou příliš silnými pomocníky, je nutné je vhodně doplnit, nejlépe tak, aby i přesto byly důležitou součástí sokolníkovy herní strategie. Výhodou vran je, že mají vysoké šance k oslepení nepřátel podobající se nekromancerově kletbě Dim Vision. Dalo by se vymyslet minimálně deset různých variant, jak tento build hrát. Pojďme se na ně podívat.

raven

Základní parametry klasického sokolníka

Atributy:

  • Síla: na věci, kolem 100. Pokud chce mít Spirit na štítu, je potřeba investovat více.
  • Obratnost: dle potřeby na maximální block a na attack rating na luk/kuš, popř. na požadavky.
  • Vitalita: vše ostatní.
  • Energie: nic.

Skilly:

  • Raven: 20 (maxuje se jako první)
  • Poison Creeper: 20
  • Oak of Sage nebo Heart of Wolverine: 20
  • Cyclone Armor plus Hurikán: 20; nebo Fissure plus Volcano: 20

Možné varianty

Lovec

První a zároveň dle mého názoru i hlavní variantou sokolníka je lovec. Rozložení skillů o pár řádků výše mu odpovídá. Kromě vrán využívá k útočení luk či kuši, výběr je velmi pestrý. Pro některé je však potřeba více zainvestovat do síly a obratnosti. Zatímco „nesmrtelné“ vrány konají svou klovací povinnost vepředu, lovec je jistí zezadu salvou šípů. K této variantě je velmi dobrou volbou Poison Creeper, který poskytne jedové škody, zaměstná spolu s bludičkou nepřátele, a hlavně jim zabrání zejména na vyšších obtížnostech v doléčování. Místo Oaka je možné využít i Heart of Wolverine.

Lovec tornád

Tato varianta uplatňuje kromě vran a luku i skill Hurricane. Díky mrazivé auře okolo druida je zabíjení rychlejší, avšak hráč musí častěji chodit mezi monstra.

Havraní elementalista

Hráč se může rozhodnout místo luku nebo přeměn rozhodnout o podpoře svých ptačích přátel svými kouzly. Už byl zmíněn lovec tornád, ale užitečné jsou i skilly z ohnivé větve. Nejúčinnější je pravděpodobně kombinace Fissure plus Volcano.

Další varianty se už dost odlišují od konceptu sokolníka, ale je možné je také jet:

Havraní vlkodlak

Tento druid se mění ve vlkodlaka a směrem dopředu mu pomáhají pouze vrány. Je možné ho kombinovat se skilly Rabies, Feral Rage, Fury, Hunger, Fire Claw. Hráč však musí počítat, že tyto skilly nemusí být plně rozvinuty.

Havraní medvědodlak

Tato varianta kromě vrán využívá moc přeměny v medvěda, aby udílel masivní škody maulem, fireclawem, nebo aby vránam pomáhal s ovládáním nepřátelské hordy Shockwavem. I zde hrozí, že nemusí být dovednosti plně rozvinuty.

Summoner

Tato varianta je prakticky stejná jako klasický summoner, avšak s tím rozdílem, že vlky a medvědy používá až poté, co vymaxuje vrány. I tak hrozí, že budou vrány dost upozaděné a hráč se nebude snažit je mít vyvolané, protože plně synergizovaní vlci a medvěd budou mít větší účinnost.

Princip užití vrán

Někdo by se zeptal, proč vlastně zkusit udělat build zaměřený na relativně slabé vrány? Důvod je prostý: je výzvou udělat build, který není příliš velký zabiják, avšak hra s ním pobaví. Trpělivost je však nutná, protože zabíjení prostě potrvá. I na vysokém levlu mají vrány směšně nízké poškození, ale jejich síla tkví v něčem jiném: v množství a v oslepení nepřítele. To je vyjádřeno šancí na spuštění prokletí slepotou, která dovede nepřítele přinutit k tomu, aby si hráče vůbec nevšímal.

Nevýhodou vran je však to, že mají tendenci útočit na stejného nepřítele znovu a znovu. Tento vrtoch se dá upravit naštěstí tak, že se přesunete blíže k nepříteli, na něhož chcete, aby útočily. Umělá inteligence vran totiž vyhledává cíle, jež jsou k hráči nejblíže. Taktiku směrování útoku vran je však nutné nacvičit, nepůjde to hned.

Jak může druid podpořit své vrány k větší efektivitě? Je obrovskou nevýhodou, že vrány nemají žádné synergie a nepůsobí na ně žádné aury ani Heart of Wolverine. Avšak udělují fyzické škody, takže lze jejich škody logicky zvýšit, pokud si druid nějakým způsobem obstará kletbu Amplify Damage nebo Decrepify. Na levelu 20 budou mít škody pouze 21–23, takže se zvýší v případě Amplify na 42–46. Když všech pět vrán zaútočí na jediný cíl, je z jediného náletu škoda 210 až 230. Nevýhodou je, že když vrána cíl oslepí, zruší tím kletbu. Aby byly vrány co nejúčinnější, musí být vyvolány na co nejvyšší úrovni. K tomu dopomůžou následující předměty:

Výbava

Toto je návrh pro první variantu s vránami, lukem, poison creeperem a trochou ohně nebo ledu.

  • Zbraň: Jakýkoliv pořádný luk nebo kuš (např. Harmony, Kuko Shakaku, Hellrack, Widowmaker, Windforce), popřípadě Rare (nejlépe s Amplify Damage)
  • Switch: Dual Spirit nebo magická Keeper's kyj plus Spirit štít (+3 to Summoning skills + 2 All Skills)
  • Zbroj: The Spirit Shroud nebo Skin of the Vipermagi: +1 to All Skills; nebo Rain Armor (runové slovo v1.11): +2 to Druid Skills
  • Helma: Ravenlore Sky Spirit: +7 to Raven!!
  • Rukavice: Jekékoliv
  • Boty: Jakékoliv
  • Opasek: Arachnid's Mesh: +1 to All Skills; jinak jakýkoliv
  • Prsteny: Stone of Jordan, Bul-Kathos' Wedding Band, Raven Frost
  • Amulet: Magický Keeper's Amulet nebo jakýkoliv s +2 skilly, rezisty, životy. (+2–3 to Summoning Skills)
  • Charmy: Jakékoliv charmy s +1 Summoning Skills, +All Resist, +Life

Případně se výbava upraví dle konkrétní varianty buildu. Tento druid nebude oplývat příliš velkými rezistencemi, ale jelikož bude mít k dispozici Cyclone armor, slepotu na vysoké úrovni díky vranám a hodně života z Oaka, nemusí se smrti příliš bát. Na vyvolání Amplify Damage může postava mít buď mercovu výbavu, nebo i vlastní a to rare luk/kuš s 5% šancí na vyčarování, nebo mít v záloze náboje z unikátu Gravel of Pain.

Žoldák

Zde je možné využít kohokoliv, protože vrány nebudou moci požívat žádných benefitů z aur a buffů. Jediné, co mohou vrány využít, je Inner Sight od Rogue, protože prakticky vynuluje nepřátelům obranu. Rogue je navíc schopná dávat velké elementální poškození, takže vypomůže proti potvorám Immune to Physical.

Desert bude dost sólista a je potřeba zvážit, zda bude životaschpný. Vrány by měly být schopné ho slepotou ochránit proti obklíčení příliš mnoha monstry, ale i tak hrozí, že bude často umírat. Iron Wolf nebude pro tento bult asi tím nejvhodnějším řešením, ale poskytne element navíc. Barbar na tom bude stejně jako desert merc. Ledaže by mu nebo desertovi vepředu pomáhali vlci či medvěd, pak by životaschopný byl.

Nejlépe mi však vychází ta Rogue.

Multiplayer

Tento build je cenným členem v partě více hráčů, neboť díky vránám poskytuje do značné míry silnou podporu v ovládání davu (crowd control). V případě, že se ve hře vyskytuje nekromancer, je potřeba dbát na to, aby vrány nerušily zbytečně jeho kletby.

Velice zajímavým konceptem je hra osmi druidů, kde mají všichni vrány vymaxované. Roj 40 vran je potom obravdu brutální.

Koho tento build zaujal, může ho zkusit.


Autor: Fraxinus